Cara Nak Atasi Masalah Jeragat Dengan Berkesan dan Selamat.

Assalamu'alaikum..

Masalah jeragat di muka adalah antara masalah yang paling susah kita nak handle kan? Pakai la macam-macam produk, memang degil betul. Susah nak hilang. Kalau hilang pun, lepas tu mesti ada balik. Tapi, aina ada satu set cadangan yang anda boleh amalkan untuk atasi masalah jeragat anda. Bukan sahaja berkesan, tetapi juga selamat. =)

Apakah Punca Jeragat?

Faktor utama penyumbang jeragat adalah terdedah kepada sinaran UV. Apabila kulit  terdedah kepada sinaran UV, lapisan luar kulit (epidermis) akan mula menebal dan sel yang bertanggungjawab untuk pigmentasi akan mula hasilkan pigmen melanin pada tahap yang tinggi. Kenapa pentingnya melanin ni? Kerana melanin ni la yang bertanggungjawab untuk memberi perlindungan kulit daripada sinaran UV yang bahaya. Jadi, semakin banyak terdedah kepada sinaran UV (cahaya matahari), semakin banyak melanin yang akan terhasil.




Jeragat juga boleh muncul waktu kehamilan. Tetapi sesetengah ibu, jeragat akan mula hilang setelah bersalin. Sebab itu pentingnya ibu hamil untuk dapatkan nutrisi yang secukupnya supaya kulit sentiasa sihat dan tiada masalah.

Bagaimana nak atasi masalah jeragat dengan berkesan dan selamat?

1) Amalkan GLA Complex!



Gla adalah sejenis supplemen yang mengandungi minyak 'Borage'. GLA ni aina sifatkan sebagai supplemen wajib wanita. Ia juga sangat berkesan dalam atasi masalah jeragat ni.

Bagaimana ia bertindak?

GLA complex membantu menghilangkan jeragat dengan menstabilkan hormon wanita. Ini adalah kerana ketidakstabilan hormon juga boleh menyebabkan munculnya jeragat. Selain itu, GLA Complex Shaklee dilengkapi dengan vitamin E. Jadi ia mampu menggantikan sel-sel kulit yang rosak dan juga melindungi kulit daripada sinaran UV. Kesannya? Kulit akan lebih cerah, tegang dan sihat tanpa kesan sampingan yang negatif.

2) Ambil Vitamin C Sustained Release

Vitamin C telah digunakan secara meluas dalam produk-produk kosmetik. Kenapa? Ia memberi kesan mencerahkan kawasan kulit yang tidak sekata. Jadi, dengan pengambilan vitamin C yang mengandungi teknologi sustained release, ia akan memberikan bekalan vitamin C dalam tubuh selama 5 jam! Boleh baca lanjut tentang kehebatan vitamin C Shaklee di sini.

3) Jangan tinggalkan Vitamin E!!

Vitamin E juga sangat penting untuk kesihatan kulit. Gabungan vitamin E dan C akan memberikan kesan yang lebih mantap.

Tambahan lagi, salah satu fungsi vitamin E adalah untuk melindungi kulit daripada sinaran UV yang berbahaya.

4) Tambah Vivix dan Collagen untuk kesan lebih cepat!

Untuk dapatkan kesan yang lebih cepat, aina sarankan tambah Vivix dan Collagen. Vivix mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi yang mampu melindungi sel-sel kulit dan juga membaiki sel-sel kulit yang rosak. Ia juga akan melawan radikal bebas (punca kepada segala masalah).

Collagen dan kulit cantik memang tidak boleh dipisahkan. Semakin meningkat usia, masalah jeragat akan semakin teruk jika tidak dibendung. Untuk mengatasi masalah ini, collagen sangat membantu untuk kembalikan keremajaan kulit. Nak tahu cara-cara pilih collagen yang terbaik dan mampu memberikan kesan yang kita nak? Klik sini k.
http://ainaez.blogspot.my/2015/12/5-langkah-mudah-yang-perlu-kita-lakukan.html

Jadi, jangan tunggu lama-lama sehingga masalah anda semakin parah. Pm aina sekarang dan dapatkan konsultasi percuma daripada aina. Aina akan guide anda sehingga anda dapat kesan yang diinginkan insyaAllah. =)


FAST ACTION, FAST RESULT!

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.