Atasi masalah jerawat kronik yang sering merimaskan dengan mudah!!

Assalamu'alaikum..

Siapa kat sini ada masalah jerawat yang kronik sampai rasa taknak tengok cermin dah? Meh aina nak share macam mana produk-produk Shaklee dapat membantu masalah jerawat anda yang degil ni dengan mudah. Lepas ni confirm rasa nak pegang-pegang je muka tu sambil nak belek-belek kat cermin.



1) Vitamin C

Antioksidan adalah antara komponen penting untuk hentikan jerawat. Antioksidan boleh dijumpai dalam sebum (minyak yang dihasilkan di liang pori muka). Antioksidan ini bertanggungjawab untuk menghalang komponen yang terkandung dalam sebum (squalene) daripada teroksida (squalene peroxide), salah satu punca yang menyebabkan liang pori tersumbat. Oleh itu, sebab itu pentingnya vitamin C dalam merawat jerawat kerana vitamin C adalah number one water-soluble antioxidant.

Vitamin C adalah penyumbang utama electron kepada radikal bebas (ini adalah fungsi antioksidan untuk deactivate radikal bebas). Ia juga mampu melindungi tisu-tisu seperti protein dan lipid daripada teroksida. Tambahan lagi, vitamin C ini secara tidak langsung dapat menghalang liang pori kita daripada tersumbat.

Vitamin C juga melindungi kulit melalui penghasilan kolagen. Dengan cara ini, protective barrier kulit akan lebih kukuh. Ia juga menghalang pigmentasi kulit dan boleh membantu mengilangkan parut jerawat. 

2) Vitamin E

Vitamin E juga merupakan sejenis antioksidan tetapi fat-soluble. Ia bertanggungjawab dalam 'clear'kan reactive oxygen species (ROS) yang terhasil daripada metabolisme lemak. Ia juga terlibat dalam membaik pulih tisu yang rosak akibat radikal bebas.

Bagaimana vitamin E bertindak untuk mengurangkan jerawat?

1) Mempunyai antioksidan yang menghalang sebum daripada teroksida (punca utama liang pori tersumbat dan menyebabkan jerawat)
2) Melindungi kulit daripada rosak akibat daripada kena sinaran UV yang berbahaya. Ia juga bantu mengeluarkan toksin dan radikal bebas.
3) Membaik pulih tisu-tisu yang rosak dan sekaligus mengukuhkan protective barrier kulit. 

Selain itu, vitamin E shaklee mengandungi selenium. Selenium bertindak bersama antioksidan lain untuk menghasilkan peroxidase untuk mengurangkan keradangan (punca jerawat menjadi lebih teruk). Kajian telah menunjukkan bahawa individu yang mempunyai kandungan selenium rendah lebih cenderung untuk mempunyai jerawat.

3) Omega Guard

Keradangan adalah antara punca utama jerawat, Jadi, mengambil makanan tambahan yang anti-keradangan sangat membantu untuk mengurangkan jerawat daripada timbul. Asid lemak omega-3 dapat membantu menghalang jerawat daripada muncul dengan menghalang 2 agen keradangan yang bertanggungjwab dengan acne breakouts ni.

4) ESP

Pengambilan protein atau asid amino yang mencukupi sangat membantu untuk penghasilan kolagen dan juga penting dalam proses membaik pulih tisu-tisu yang rosak. Asid amino juga sangat penting untuk penghasilan sel-sel kulit yang baru. Dan yang bestnya, ESP mengandungi kesemua asid amino yang diperlukan oleh badan ye.

Ini semua adalah cara rawatan secara dalaman. Macam mana pula dengan penjagaan luaran? Sudah semestinya penting. Nanti aina kongsikan pada entri seterusnya set penjagaan kosmetik yang confirm takkan mengecewakan anda.

Berkesan ke makan vitamin dapat hilangkan jerawat?

Meh kita tengok testimoni mereka yang berjaya dapatkan kulit yang gebu, licin dan mulus gitu!





Best kan? Jadi, jika inginkan selesaikan masalah jerawat anda, jangan tunggu lagi. PM aina sekarang! Konsultasi khas aina akan berikan untuk customer aina je. Aina akan guide sampai anda dapat efek yang anda inginkan. Tunggu ape lagi. Jom kita borak!=)

FB : Aina Amin

FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.