7 kebaikan Nutriferon Dalam Meningkatkan Sistem Imun Badan

Wednesday, November 02, 2016
Assalamu'alaikum..

Mommies kat luar sana ada tak masalah anak kecil yang selalu demam selsema. Pergi tadka je demam. Pergi nursery je selsema. Sampai terpaksa ambil EL banyak kali sebab anak demam. Risau kan? Sempena bulan ni ada promosi nutriferon, aina nak share satu produk keluaran Shaklee ni yang mampu meningkatkan sistem imun badan bukan je anak kita, tapi kita pun boleh.

 

Sedikit pengenalan, interferon pertama kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954. Mlalui kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba, akhirnya Dr. Kojima berjaya hasilkan satu-satunya interferon semulajadi yang diberi nama Nutriferon. 

Nutriferon dihasilkan daripada ekstrak 4 jenis tumbuhan:

1) Biji Labu : mampu merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam badan dan memnentang radikal bebas.
2) Biji Plantago asiatica : mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.
3) Honeysuckle Jepun : Menentang virus dan kuman
4) Bunga Sunflower : menghasilkan dan menguatkan keupayaan makrofaj yang bertanggungjawab dalam memusnahkan virus dan bakteria.

 

Kalau korang nak tau, penemuan Dr. Kojima ni diiktiraf tau sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Punya la hebat. Dan, nutriferon ni sangat eksklusif sehingga boleh jumpa di Shaklee sahaja. Takde jual kat mana2 kedai. Formula nutriferon pun dah dipaten. 

Kalau dalam bidang perubatan, suntikan nutriferon dah banyak kali digunakan untuk merawat penyakit seperti hepatitis, kanser, hidrophobia, herpes dan lain-lain. Tapi, untuk produk Shaklee ni, makan je nutriferon untuk lindungi kita daripada pelbagai penyakit seperti jangkitan influenza. 

Aina nak kongsikan lagi 8 kebaikan nutriferon ni:

1) Bantu untuk mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu mempertingkatkan sistem pertahanan badan kita dengan mengerahkan T-cells, B-cells dan macrophage untuk bekerja lebih efektif dalam membunuh virus dan kuman dalam badan.

2) Melawan kanser dan Tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.

3) Melindungi daripada jangkitan influenza

4) Membantu dalam melegakan stress dan kelesuan akibat daripada gaya hidup yang sibuk dan pencemaran.

5) Melambatkan penuaan - formula nutriferon bantu merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Jadi, sel-sel dalam badan akan bertambah sihat dan kulit juga kelihatan lebih muda.

6) Mengurangkan symptom menopaus.

7) Mengurangkan symptom PMS - terbukti secara klinikal nutriferon mampu mengurangkan simptom yang terjadi akibat daripada ketidakseimbangan hormon seperti kekejangan, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, mood swing dan senggugut.

Jadi, setiap rumah sebolehnya ada nutriferon sebagai first aid kit. Bila anak- anak demam atau kita sendiri pun, cepat2 ambil nutriferon untuk tingkatkan sistem pertahanan badan. Biarkan badan kita yang lawan semua virus dan kuman. Lepas ni tak risau dah la bila sistem pertahanan badan anak kita kuat, takde la diaorang mudah jatuh sakit. 

Jom tengok antara testimoni mereka yang amalkan nutriferon:


 

Hebat kan? Hanya ada di Shaklee je tau. Jangan pula gi cari kat farmasi Guardian ke Watson ke, memang gakkan jumpa la dek non. Dan bila beli dengan aina, aina akan shre lagi cara makan yang betul dan banyak lagi la info yang aina nak share. Takleh la share semua. Eksklusif untuk customer aina je,hehe. Untuk tempahan, boleh pm/whatsapp aina k.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

2 comments:

  1. selalu gak dgr tentang shaklee ni..byk khasiat rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat..dan yang penting semua produk shaklee hasil daripada beratus kajian. bukan main campur ikut suka hati. sumber pun daripada bahan organik je. sebab tu ramai sangat dah dapat kebaikan bila amalkan shaklee ni. =)

      Delete

Powered by Blogger.