3 Langkah Penting Untuk Pilih Pil Kalsium Terbaik Untuk Ibu Hamil dan Menyusu

Assalamu'alaikum..

Aina nak share antara supplement Shaklee yang aina suka sekali dan memang tak boleh tinggal. Sudah semestinya ostematrix! Aina mula start makan ostematrix ni masa pantangkan anak pertama. Dan kesannya! Memang superb! Nak tahu apa kesan yang aina dapat? Baca sini. Arini aina nak share kenapa apakah langkah penting yang perlu kita tahu untuk pilih pil kalsium terbaik untuk ibu hamil dan menyusu.



Berbanding dengan lelaki, wanita ni Allah jadikan istimewa sebab mempunyai lebolehan untuk mengandung dan menyusu. Apabila kita mengandung dan menyusu ni, maka nya nutrisi dalam badan pun kena extra la kan? Bak kata orang tua, 'makan untuk dua orang'. Sebenarnya bagi aina tak perlu la nak makan banyak dengan alasan sebab hamil dan menyusu kan.? Salah konsep tu. Bagi aina, keperluan nutrisi tu kena cukup.

Seperti keperluan kalsium. Bagi orang biasa keperluan kalsium sekitar 1000mg sahaja sehari. Tetapi bagi wanita hamil keperluan kalsium sekurangnya-kurangnya sekitar 1200mg sehari. Kerana untuk perkembangan bayi atau penghasilan susu, kalsium daripada ibu akan digunakan.

Apa akan berlaku kalau tak cukup keperluan kalsium? Itulah yang berlakunya kekejangan, sakit belakang, sakit-sakit urat, sakit gigi, gigi patah, sakit pinggang, rambut gugur dan sebagainya. Macam dah orang tua kan sakit? Tapi inilah yang terjadi kalau kita ni tidak cukupkan keperluan kalsium harian. Nak-nak lagi bagi wanita ni, kalsium akan berkurangan setiap kali period atau bila menopause tau. Dan kalau perasan yang selalu ada masalah patah dekat tulang pinggul mesti wanita yang berusia. Sebab berlakunya tulang rapuh. Baca sini untuk lebih info.

3 langkah atau faktor yang penting harus dipertimbangkan apabila nak beli pil kalsium adalah:

1) Pilih produk yang ada vitamin D dan Magnesium
2) Elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
3) Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses penyerapan mineral.

Jadi kenapa mesti ostematrix tapi bukan tablet kalsium lain?

Dalam memilih supplement kalsium ni, antara faktor utama yang perlu diambil kira ialah untuk pastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Kalau tak diserap sepenuhnya oleh badan pun boleh datangkan masalah juga seperti batu karang. Jadi pentingnya untuk pilih pil kalsium yang formula nya boleh membuatkan penyerapan sehingga 99%.

Uniknya ostematrix shaklee ni, formula dia dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Ia mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ni perlu diambil bersama untuk pastikan penyerapan yang tinggi oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Formula unik dalam ostematrix memang lengkap untuk pastikan kadar penyerapan kalsium oleh badan tinggi. Ostematrix juga bukan sekadar kalsium semata-mata, ia juga ada vitamin D untuk meningkatkan ketumpatan tulang, magnesium untuk menggalakkan komposisi tulang dan membantu sistem saraf.

Lengkap kan? Jadi tidak hairan bila ramai pengguna setia ostematrix, termasuk aina dapat banyak kebaikan bila amalkan ostematrix ni. Even kalau ada masalah sembelit pun boleh settle tau! Tak percaya? Cuba lah sendiri,hehe.

Untuk order ostematrix beserta konsultasi, boleh roger-roger aina k. Rugi tak cuba. Sekali cuba, confirm takleh tinggal. =)

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos

No comments:

Powered by Blogger.