Resepi Ayam Goreng Rangup Sampai Jiran Sebelah Dengar!

Sunday, November 20, 2016
Tu dia...over tak tajuk? Hehehe... Arini aina nak share satu resepi simple sangat tapi rasa dia marvelous! Al-kisahnya aina tak tersengaja goreng ayam macam ni. Kebiasaannya kalau aina goreng ayam tepung, aina akan guna tepung jagung. Kebetulan waktu tu tepung jagung dah habis, ada tepung ubi je. Last2 aina try jela goreng ayam guna tepung ubi. Dan rasa dia marvelous!! 

Cara dia mudah sangat. Bahan-bahan dia:
1. Ayam (ikut la nak berapa ketul pun)
2. Garam
3. Kunyit
4. Tepung ubi

Cara-cara:
1. Basuh ayam bersih2 dan toskan airnya.
2. Gaul ayam dengan garam dan serbuk kunyit terlebih dahulu.
3. Lepas tu gaul pual dengan tepung ubi
4. Goreng dalam minyak panas.

Dan hasilnya....

 

Suami dan anak suka sangat ayam goreng ni. Siapa siap suruh gorengkan sekor ayam pula lepas ni. Tak perlu beli kepsi dah..hehehe.. Alhamdulillah. Selamat mencuba ye.

Sebelum makan ayam goreng ni, wajib la telan lecithin dulu. Supaya semua lemak dan kolestrol tak diserap dalam badan.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

1 comment:

  1. yang ni lawak, sampai jiran sebelah dengar hehehhe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.