5 Sebab Kenapa Shaklee Menjadi Suplemen Pilihan Orang Ramai

Wednesday, May 20, 2015
Assalamu'alaikum, hari ini saya nak berkongsi kenapa saya dan begitu ramai orang di luar sana telah memilih produk Shaklee sebagai makanan tambahan kami. Bagi saya secara peribadi, saya dah merasai kehebatan dan kebaikannya semasa saya berpantangkan anak yang pertama. Dan alhamdulillah, saya teruskan pengambilan produk Shaklee hingga sekarang. Sekarang suami saya pun terjebak sekali..hehe. Ok, kat sini nak share beberapa point, KENAPA SHAKLEE?

1) Sentiasa Selamat

Ini adalah salah satu motto Shaklee. Sentiasa memastikan produk yang dihasilkan daripada sumber semulajadi dan selamat digunakan oleh orang ramai. Mereka akan jalankan lebih daripada 350 kajian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya. Selain itu, mereka juga menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan dan keberkesanan produk itu. Jadi, takde la main campur-campur, siap, jual!! Banyak prosedur yang harus dilalui bagi setiap produk sebelum dipasarkan ke seluruh dunia.

2) Sentiasa Berkesan

Sudah ramai yang merasai keberkesanan produk Shaklee. Search sahaja di google, banyak testimoni yang anda boleh dapat untuk semua jenis produk Shaklee. Di Shaklee, mereka sentiasa memilih bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal terdapat lebih daripada 100 bahan kajian penerbitan.
Salah satu jurnal
Bukan setakat itu sahaja, ramai penjelajah bertaraf dunia, atlet yang amalkan suplemen Shaklee yang telah memenangi lebih daripada 100 medal emas, perak dan gangsa.





3) Sentiasa Mesra Alam


  • Tiada pemanis tiruan
  • Tiada perisa tiruan
  • Tiada pewarna atau lemak trans
  • Tidak menjalani ujian terhadap haiwan
  • Tidak mengandungi peluntur klorin
  • Bebas daripada bahan yang dilarang
4) Halal

Ini adalah antara point yang paling utama bagi umat Islam. Ia mendapat pengiktirafan halal daripada Islamic Service of America (ISA) dan juga diiktiraf oleh JAKIM


5)Dibenarkan melakukan kajian terhadap produk Shaklee

Yang ini saya pun baru tahu lepas godek-godek website Shaklee. Rupanye Shaklee ada satu section yang dia tawarkan research grant kepada semua penyelidik yang ingin membuat kajian tentang kesihatan dan supplement mereka. Punya lah mereka yakin dengan produk mereka sehingga siapa pun boleh apply research grant untuk buat kajian terhadap produk mereka. Boleh rujuk di sini. Masa buat master dekat Institut Penyelidikan Produk Halal dulu tak pernah tahu plak pasal grant Shaklee ni. InsyaAllah boleh apply untuk phd pula nanti. Jadi kepada semua penyelidik yang nak cari research grant dan membuat kajian mengenai kesihatan dan nutrisi, boleh la cuba apply grant ni. =)

Ramai yang dah merasai keberkesanan produk Shaklee..Anda bila lagi? =)

Aina Mohd Amin (ID: 1092280)


FB : Aina Amin
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.