Tips miliki kulit cantik dengan set kecantikan Shaklee


Miliki kulit yang cantik, gebu dan anjal ala2 supermodel adalah idaman setiap wanita. Disebabkan oleh faktor ini, maka banyaklah tertumbuhnya salon2 kecantikan yang menawarkan rawatan muka dan kulit yang kadang2 boleh menelan beribu ringgit!!! Jadi, apakah cara alternatif yang kita boleh buat yang tidak perlu memakan belanja sehingga beribu ringgit tapi masih mendapat hasil yang sama?atau hasil yang lebih baik? Kulit yang kusam dan tak bermaya boleh disebabkan oleh faktor2 pemakanan yang tidak seimbang, persekitaran dan tekanan. Oleh itu, amat penting bagi kita untuk bukan sahaja mendapatkan rawatan muka di luaran sahaja, tapi dalaman adalah jauh lebih penting. Ibaratnye sebuah kereta lama, kalau kita 'make-up' habis-habisan, cat dengan cantiknya, basuh dan polish hari2, tapi kereta itu tetap akan semput kalau kita tak jaga dalaman dia. Betul kan? Jadi, jom kita tengok apakah suplemen Shaklee yang dapat membantu anda untuk dapatkan kulit yang cantik, gebu dan bermaya. ^_^

Set kecantikan Shaklee terdiri daripada 4 vitamin utama iaitu Energizing Soy Protein (ESP), Vitamin E complex, Vitamin C dan B-Complex. Kenapa mesti esp? Bukan vitamin lain seperti calcium ke, alfalfa ke? Mesti ada penerangan disebalik ni kan? Untuk 'merawat' kita perlu tau punca kenapa ia terjadi. Dari segi teori sains, kenapa kulit boleh menjadi kusam dan tidak berseri?

Kulit kusam ada kaitan dengan pengambilan zat yang tidak seimbang oleh diri seseorang. Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu? Ini adalah kerana sel pada kulit wajah mempunyai jangka hayat selama 3 minggu sahaja dan kemudian akan digantikan dengan sel baru. Tanpa pengambilan makanan yang berzat, bagaimana kolagen hendak terbentuk? Adakah sel baru yang terbentuk adalah sel kulit yang berkualiti untuk menggantikan sel mati?

Tubuh badan kita memerlukan protein untuk menghasilkan sel. Malangnya, adakah kita mendapat keperluan protein yang cukup? Jika sel mendapat keperluan protein yang cukup, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri. Sebab itulah pentingnya pengambilan esp untuk mendapatkan kulit yang bermaya dan cantik. Vitamin C pula ama penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen sepertimana yang kita tau sangat sinonim dengan kulit cantik. Ia berfungsi untuk menambahkan ketegangan dan keanjalan kulit. Vitamin E adalah salah satu anti-oksidan yang bagus untuk melawan radikal2 bebas dalam badan penyebab kepada kulit kusam.

APAKAH FUNGSI SETIAP PRODUK?

1) Energizing Soy Protein ESP

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), di mana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.



ESP Shaklee mampu:
✔ Menganjalkan kulit dan payudara.
✔Mencatikkan kulit menjadi lebih halus gebu dan berseri.
✔Memperbaiki struktur kulit.
✔Membantu dalam penurunan berat badan - buat rasa kenyang lebih lama.
✔Membantu dalam menyingkirkan sel kulit mati dan menghilangkan parut jerawat.
✔ Membantu dalam pertumbuhan kuku dan rambut yang sihat.
✔Bonus untuk ibu yang menyusu, ESP membantu menghasilkan susu dengan lebih banyak dan pekat.
✔Bonus bagi ibu yang mengandung, ESP membekalkan asid amino yang penting untuk tumbesaran bayi. Selain itu, boleh mengelakkan daripada ibu hamil mendapat stretchmark.


2) Vitamin E Complex
Vitamin E complex Shaklee diperbuat daripada pati biji anggur. Antara kebaikan pati biji anggur ialah- 20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E, dan 50 kali lebih besar daripada vitamin C!! Sangat bagus untuk kulit cantik, licin, awet muda..antioksidan yg terbaik..

Vitamin E Complex Shaklee mampu:
✔Melambatkan proses penuaan.
✔ Membantu dalam mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit.
✔ Melindungi kulit daripada sinar UV.
✔Mengurangkan keradangan.
✔ Menyingkirkan radikal bebas yang boleh memberi kesan tidak baik pada kesihatan tubuh dan kulit.
✔Meningkatkan kesihatan otak, kulit, jantung dan mata.
✔Meningkatkan fungsi imun badan.

3)  Vitamin B-Complex
Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik samada sintesis DNA, menguruskan tekanan dan penyaluran tenaga bagi proses metabolisme.


Vitamin B-complex Shaklee mampu:
✔Sebagai pelembap
✔Mencegah pigmentasi.
✔Melambatkan tanda penuaan.
✔Mengubati jerawat.
✔Mengurangkan tekanan yang boleh menjadi penyebab kepada masalah jerawat.


4) Vitamin C
Vitamin C merupakan antioksidan yang kuat dan merupakan nutrien yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapat menyokong kesihatan jantung, imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah. Yang lebih menariknya, perbezaan vitamin C Shaklee dengan Vitamin C daripada syarikat2 pengeluar yang lain adalah Vitamin C Shaklee menawarkan kawalan pelepasan secara semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit-demi sedikit dalam masa lima jam. Hebat kan?

Vitamin C Shaklee mampu:
✔Melindungi kulit daripada pencemaran alam sekitar dan pancaran UV.
✔Merangsang pembentukan kolagen kulit yang akan memberi kekenyalan, keanjalan serta kehalusan kulit.
✔Mencerahkan kulit.

BAGAIMANA HENDAK MENDAPATKAN SET KECANTIKAN SHAKLEE?

Senang sahaj, untuk dapatkan set kecantikan Shaklee pada harga yang AWESOME, anda hanya perlu hubungi saya di:

Aina Mohd Amin (ID: 1092280)
FB : Aina Amin
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UMP Gambang, Inderapura dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

Apa lagi yang anda boleh dapat? Anda akan mendapat jadual cadangan pemakanan vitamin, consultation yang berterusan dan haruslah kulit yang cantik InshaAllah. ^_^

No comments:

Powered by Blogger.