Rahsia Kulit Cantik dengan Collagen Powder Shaklee

Thursday, February 20, 2014
Sudah menjadi lumrah bagi setiap wanita untuk sentiasa kelihatan cantik dan ingin memliki kulit yang cantik. Tidak kurang juga lelaki. Kadang2, kita sanggup berhabis duit yang banyak pergi buat rawatan kecantikan semata2 untuk dapatkan kulit yang cantik, terutama sekali kepada bakal2 pengantin. Pasti ingin kelihatan anggun dan cantik di hari bersejarah kan? Tetapi persoalannya, berkesan kah produk2 kecantikan yang kita guna selama ini? Mendapat kesan yang baik kah selepas pergi membuat rawatan kecantikan di spa2? Jika ya, alhamdulillah, jika tidak, tidak rasa rugi dan membazirkah duit kita. Kini Shaklee bukan sahaja menawarkan makanan2 tambahan untuk kesihatan tapi juga Shaklee kini mempunyai produk kecantikan kulit  iaitu collagen powder yang telah terbukti secara klinikal berkesan dan mampu memberi kesan yang terbaik pada kulit anda!

APAKAH KOLAGEN (COLLAGEN)?

Kolagen adalah sejenis protein yang diperlukan untuk sokongan tisu dalam badan manusia. Terdapat 30% dalam badan. Ia berfungsi untuk memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, tulang sum-sum dan tisu dan organ2.

FUNGSI KOLAGEN

Kolagen memainkan peranan yan penting dalam badan manusia. Antara fungsi utama kolagen ialah:
  • Menghasilkan asid amino yang penting seperti lysine, proline dan glycine (membina struktur tisu penyokong dan mengawal fungsi sel), hydroxyprolin (memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan melembapkan kulit) dan arginine (memudahkan tidur nyenyak).
  • Melindungi tulang rawan daripada enzim dan kerosakan oksidatif.
  • Menegang dan menganjal kulit.
  • Menguatkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit.
  • Menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik.
KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DI DALAM BADAN

Penghasilan kolagen akan semakin berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia mencecah 25 tahun. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang kita ada. Ini akan menyebabkan sel-sel menjadi semakin lemah, kulit akan menjadi semakin nipis dan senang rosak, rambut semakin kurang dan tidak bermaya, kedutan di kulit semakin kelihatan, tendon dan ligamen menjadi semakin kurang elastik dan sakit pada sendi.

KULIT LEBIH SIHAT DAN AWET MUDA DENGAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Shaklee collagen powder merupakan suplemen kolagen yang mengandungi 4,000mg proprietary RSS (Res Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Ia juga mempunyai 7 campuran utama seperti ekstrak biji benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B. Produk kolagen keluaran Shaklee mempunyai molekul yang sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton. Ia mampu diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sistesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Antara khasiat Shaklee Collagen Powder adalah:
  • Menyokong produksi kolagen untuk meningkatkan ketegangan, keanjalan dan kelembutan kulit.
  • Mengecilkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.
  • Kulit lebih putih dan licin.
  • Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.
  • Membantu menegang dan menganjalkan payudara.
PERBEZAAN PRODUK KOLAGEN SHAKLEE DAN PRODUK KOLAGEN LAIN?

Shaklee collagen powder terbukti secara klinikal mampu memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas penggunaan hanya 8 minggu, hasil menunjukkan tekstur kulit menjadi lebih baik meningkat sebanyak 71%!

APA KATA MEREKA YANG TELAH MENGGUNAKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Testmoni 1: Jeragat semakin pudar.

Testimoni 2 : Jeragat semakin pudar

Testimoni 3: Penggunaan kolagen selama 3 hari, kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, badan makin bertenaga, pecah2 kat tapak kaki hilang

BAGAIMANA HENDAK DAPATKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Harga satu kotak collagen powder shaklee ini adalah RM 298.00. Mahal? Jangan risau, kalau anda inginkan collagen powder shaklee pada harga yang lebih murah, anda hanya perlu hubungi saya di:


Aina Mohd Amin (ID: 1092280)
FB : Aina Amin
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UMP Gambang, Inderapura dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.




No comments:

Powered by Blogger.