Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Sakit Tumit.

Friday, May 19, 2017
Siapa pernah sakit tumit? Kebiasaannya mereka yang sakit tumit atau dikenali sebagai plantar fascitis ni adalah mereka yang bekerja memerlukan tempoh berdiri lama seperti cikgu dan nurse. Ia juga boleh berlaku kepada mereka yang ada berat berlebihan. Macam aina masa pregnant dulu pun pernah alami. Memang sakit terutama di waktu pagi.

Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Sakit Tumit.

Kenapa boleh berlakunya plantar fascitis ini atau sakit tumit? Keadaan ini berlaku apabila ligament  dibahagian tumit mula menjadi lemah dan koyak. Ini akan menyebabkan berlakunya keradangan di bahagian tumit dan seluruh tapak kaki.

Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Sakit Tumit. 

Biasanya rasa sakit sangat pada waktu pagi (selepas bangun tidur). Ini kerana pada waktu malam kerosakan tisu dan keradangan ni beransur pulih. Tetapi apabila waktu pagi dan kita cuba pijak lantai, ia akan memberi tekanan pada kaki dan ligamen plantar fascia dan akan menyebabkan rasa sakit berulang kembali.

Kebiasaannya sakit tumit ini doktor akan berikan ubat tahan sakit. Selain itu, doktor juga akan berikan suntukan pada tumit jika kesakitannya adalah keterlaluan.

Jom ikuti kisah Puan Nadia yang mempunyai pengalaman sakit tumit dan derita sakit tumit beliau berakhir selepas mengamalkan Shaklee.

Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Sakit Tumit. 

Puan Nadia adalah seorang suri rumah sepenuh masa dan berumur 35 tahun. Beliau mempunyai 2 orang cahaya mata.

Pada 23 November 2015 beliau telah di diagnosis dengan “PLANTAR FASCITIS” atau bahasa senangnya sakit tumit. Sakit yang beliau alami ini adalah sakit yang teramat sangat sampai takut untuk beliau memulakan langkah. Kesakitan terlampau terutama di awal pagi. 

Rasa sakit tumit beliau bermula selepas beliau pulang dari melancong. Pada mulanya beliau ingatkan kaki beliau sakit setelah penat berjalan masa melancong. Seharian berehat di rumah, namun tumit beliau masih sakit dan akhirnya buat keputusan untuk berjumpa doktor. Doktor memberikan “PAINKILLER”. Selepas makan ubat tersebut kesakitan beliau terubat. Sejak daripada itu, sakit tumit akan on off on off.

Kesakitan yang teruk beliau alami sekali lagi semasa beliau pergi melancong lagi dan penderitaannya semakin perit sampai beliau tidak mampu berjalan. Beliau terus buat keputusan untuk ambil ubat tahan sakit. Akibatnya masa itu terasa rugi kerana seharian tidak dapat berjalan dan bershopping kerana beliau kena berehat sahaja di bilik hotel. Sampai di Malaysia beliau terus mendapatkan rawatan di Hospital. Setelah membuat beberapa ujian klinikal di hospital terutama X-ray doktor mengesahkan beliau menghadapi “PLANTAR FASCITIS”

Selepas di diagnos dengan penyakit tersebut bermula episod untuk merawat. Setiap kali sakit menjelma peneman setia adalah “PAINKILLER”. Pemilihan kasut juga penting bagi baeliau. Setiap kasut yang hendak dipakai mesti mempunyai lapisan dalam (insole) yang lembut dan selesa. Penggunaan kasut/selipar yang sesuai dan selesa ini melibatkan kos yang mahal. Tetapi kasut yang sesuai mendatangkan kebaikan serta  boleh menghindari dari menghidapi sakit tumit ini.

Selain daripada itu beliau juga memerlukan suntikan pada bahagian tumit beliau. Masa ini beliau rasa sungguh menderita. Kesakitan pada tumit ini amatlah menderita bagi orang yang mempunyai hobi melancong dan gemar melakukan aktiviti lasak.

Selama beberapa bulan beliau hanya bergantung dengan rawatan doktor, pada bulan Disember 2016 terdetik di hati untuk mencuba produk Shaklee. Mulanya belaiu mengambil produk untuk mengurangkan berat badan dan beliau berjaya dengan set kurus shaklee. Dari situ beliau add on ostematrix dan Sustained Release Vita-C Plus. Beliau mula mengambil ostematrix 4 biji setiap malam dan Vit-C 1 biji sebelah pagi. Setelah sebulan mengambil ostematrix dan Vit-C tersebut kesakitan yang beliau alami semakin berkurang dan akhirnya belaiu dapat tumit kaki beliau yang dahulu. 

Alhamdulillah, 2 minggu yang lepas beliau baru pulang dari melancong dan beliau tidak lagi merasai kesakitan yang pernah beliau alami sebelum ni. Beliau tidak lagi bergantung pada PAINKILLER dan yang paling belaiu gembira beliau dapat menggunakan segala jenis fashion kasut yang ada di pasaran. Pergerakan beliau tidak terbatas lagi. Dan kesan sampingan beliau dapat, masalah SINUSITIS/RESDUNG beliau juga dapat diubati dan kulit beliau bertambah berseri-seri. 

Pelaburan yang beliau buat bersama Shaklee berbaloi kerana bila kita menggunakan produk Shaklee untuk 1 tujuan kita akan dapat banyak manfaat dari sudut lain jugak. Kesan Shaklee terhadap beliau sangat awesome! Beliau berjaya menurunkan berat badan dan dalam masa yang sama sakit tumit dan resdung beliau dapat diatasi. 

 Betul la orang cakap, bila dah sakit, kita sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan kembali kesihatan kita. Duit dah jatuh no 2 dah. Best kan lepas baca kisah Puan Nadia ni? Supplement shaklee dapat bantu tingkatkan tahap kesihatan kita dengan izin Allah. Makan sebab sakit tumit, tapi dapat juga kesan lain! Dan yang penting, produk Shaklee terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study.

Jadi kalau korang ada masalah yang sama, boleh cuba produk shaklee. Dijamin selamat, berkesan dan semulajadi. Seiring dengan moto shaklee. Kalau korang nak cuba, boleh roger aina k atau klik je gambar buy now untuk beli directly daripada website shaklee. Setiap pembelian dengan aina akan dapat pecuma konsultasi seumur hidup tau. Jangan biarkan masalah sakit tumit anda lama-lama. Roger aina cepat k.

FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan


No comments:

Powered by Blogger.