Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

"Berenang tak sampai satu lap dah pancit ke bro?". "Aik, takkan berlari 1km je dah pancit?". "Penat la main badminton ni. Setengah jam rasa semput dah". Haa...Siapa pernah ada situsi macam ni? Jeles tak bila tengok orang lain mampu berlari sampai 5km rileks je, berenang 2-3 lap non stop. Kita? Baru bersukan 15 minit dah termengah-mengah. Ini adalah salah satu petanda badan kita sudah kurang stamina. Jadi macam mana nak tingkatkan stamina badan kita supaya tak kena gelak dengan member?

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

FAKTOR PENYEBAB BADAN KURANG STAMINA

Terdapat beberapa faktor yang boleh menyebabkan badan kita kurang stamina. Antaranya:

  • Kurang bersenam/bersukan. Bila kurang bersenam atau lakukan aktiviti lasak, otot yang jarang digunakan akan makin lemah. Jadi stamina akan turun terutama bagi mereka yang lebih banyak lakukan aktiviti yang tidak memerlukan pergerakan badan yang banyak.
  • Pemakanan yang tidak seimbang. Pengambilan makanan yang tinggi lemak, gula dan garam boleh menurunkan stamina badan.
  • Kurang makan. Sama juga bila kekurangan kalori. Badan kita terpaksa bekerja lebih untuk hasilkan tenaga. Jadi cukupkan keperluan jarbohidrat, protein dan serat supaya stamina dalam badan maintain.
  • Merokok. Bila merokok, sel-sel di paru-paru akan banyak yang rosak. Hasilnya, pertukaran gas oksigen ke dalam darah akan kurang cekap. Jadi, bekalan oksigen ke jantung, otot dan jaringan tubuh yang lain akan berkurangan, Tanpa oksigen, badan susah nak hasilkan tenaga. Jadi stamina badan akan menurun.
  • Kurang minum air. Air adalah faktor penting bagi tubuh. Bila kurang air, darah akan jadi lebih pekat dan kurang lancar. Darah bawa oksigen ke sel-sel. Bila kekurang oksigen sampai ke sel badan, badan akan mudah penat dan lesu.

APAKAH VITAMIN YANG DAPAT BANTU TINGKATKAN STAMINA BADAN?

Selain daripada atasi faktor-faktor penyebab kepada penurunan stamina badan, terdapat juga vitamin atau supplement yang dapat bantu badan kita tingkatkan stamina badan.

1) Vivix

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit
Vivix mempunyai gabungan resveratrol dan 15 jenis polyphenols. Ini menjadikan resveratrol dalam vivix 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding supplement resveratrol sahaja. Terdapat satu kajian menunjukkan resveratrol mampu membuat badan kita menjadi lebih fit. Menurut kajian resveratrol merangsang pengasilan enzim sirtuins. Enzim ini bertanggungjawab dalam baikpulih DNA, sel dan penuaan.

Selain itu ia juga hasilkan mitochondria (pusat janakuasa dalam sel, dimana nutrien dan oksigen bergabung untuk hasilkan tenaga). Semakin banyak mitochondria, semakin banyak tenaga, semakin lama kita boleh bersukan tanpa otot kita rasa cepat penat. Dalamsatu kajian lagi resveratrol mampu meningkatkan kemampuan otot untuk mengambil glukosa. Glukosa adalah sumber utama badan untuk hasilkan tenaga.

Korang nak tahu tak? Sebelum ni aina cerita aina ada hadiahkan vivix kepada mama dan ayah kan? Hari tu borak dengan mama, mama sekarang mampu jogging sampai 7-8 round tau! Tu pun takde rasa penat pun lagi. Sampai uncle cina kat track jogging tu kagum dengan mama,hehe. Suka sangat mama. Alhamdulillah, aina pun happy bila tengok mama dan ayah makin sihat.

2) Performance Drink

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit
Performance drink mempunyai gabungan elektrolit yang penting seperti sodium, chloride, magnesium, kalsium, potassium dan mineral. Hasil gabungan semua elektrolit penting ni dapat abntu salurkan lebih banyak tenaga berbanding minuman isotonik lain. Performance drink juga turut bantu menstabilkan bendalir agar tidak berlaku dehidrasi.

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit
Ujian klinikal membuktikan rumusan eksklusif OptiCarb yang sudah dipatenkan ini mampu:

  • Meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda.
  • Memberikan tenaga daripada 3 jenis karbohidrat dengan segera.
  • memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh.
  • Mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga).

Antara Atlit Antarabangsa yang menggunakan Performance Drink.


Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

3) Energizing Soy Protein (ESP)

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit
Tiap kali bersukan atau lakukan aktiviti lasak, otot badan kita tak lari daripada cedera atau koyak. Jadi sebab itu pentingnya kita ambil protein sebelum dan selepas bersukan. Tujuan utama untuk baikpulih sel-sel otot yang koyak atau cedera dan juga bina otot baru.

Jadi, aina sarankan ambil ESP untuk pembinaan otot. ESP mempunyai kandungan lengkap 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Biasa kan kita tengok mereka yang bersukan terutama sukan yang melibatkan bina otot, mereka akan ambil minuman protein untuk bantu mereka bina otot. Jadi ESP adalah pilihan terbaik kerana setiap hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh badan.

ESP juga mempunyai glisemik indeks yang rendah iaitu 39. Bila glisemik indeks rendah, ESP bantu untuk bekalkan tenaga berpanjangan.

APA KATA MEREKA YANG SUDAH CUBA VITAMIN SHAKLEE?

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit
Vitamin Tingkatkan Stamina Bersukan Supaya Tak Pancit

Jadi saranan aina, meh la kita tingkatkan stamina badan kita. Selain daripada dapat bersenam dengan senang tanpa cepat rasa semput, dalam masa yang sama mampu tingkatkan tahap kesihatan kita. Abang-abang tu, malu weh kalau baru jongging 10 minit dah start rasa semput. Tak pasal-pasal kena gelak dengan member je nanti. Yang mak-mak ni pun, perlukan stamina badan yang tinggi juga. Ingat senang ke jadi mak-mak ni?Nak layan kerenah anak, nak masak, nak kemas rumah, basuh baju lagi. Kalau yang bekerja tu, lagi laaaaa. Semua perlukan tenaga yang banyak. Kalau stamina tak tinggi, memang tak mampu nak buat semua tu.

Jadi, jangan tunggu lama-lama. Meh order vitamin Shaklee untuk tingkatkan stamina badan kita sekarang. Cara nak order mudah je, pm/whatsapp aina pada no di bawah atau klik je butang buy now dan beli directly di website shaklee. Dan setiap pembelian produk shaklee daripada aina of course la akan dapat free consultation sepanjang hayat!

 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.


Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.




No comments:

Powered by Blogger.