Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan

Sunday, April 09, 2017
Siapa sini selalu mengantuk dalam kelas angkat tangan!! Aina masa zaman degree memang selalu sangat mengantuk dalam kelas. Terutama sekali kelas lepas lunch hour. Dah la baru lepas makan,nak dengar lecture pula memang rasa terbuai-buai je kepala ni. Tapi alangkah ruginya bila kita mengantuk, kita akan susah nak fokus dalam kelas. Bila tak fokus, mula la susah nak skor dalam peperiksaan. Nak tahu macam mana taknak bagi mengantuk? Teruskan membaca.

Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan

Antara punca berlakunya mengantuk dalam kelas adalah:


1) Makan terlalu banyak. Ini akan menyebabkan perut akan bekerja keras untuk menghadam makanan. Proses ini memerlukan banyak oksigen dan mengerah banyak tenaga. Bila otak kita kekurangan oksigen, mulalah mata kita menjadi mengantuk.

2) Badan terlampau penat. Bila kelas penuh daripada pagi sampai ke petang, otak akan menjadi tepu dan penat. Bila terlampau penat, otak akan hantar signal untuk rest kan badan. 

3) Kurang tidur malam sebelumnya. Ada sesetengah beranggapan semakin lewat tidur, semakin cemerlang skor dalam exam. Hakikatnya, kita perlu STUDY SMART, not STUDY HARD. Jika belajar hingga larut malam tetapi hanya sedikit je ilmu yang kita ingat, tak guna juga kan? Jadi perlunya kita cukupkan waktu tidur (5-6jam) supaya otak kita dapat berehat.

4) Dehidrasi atau kurang minum air kosong akan menyebabkan badan penat.

5) Tidak ambil sarapan. Sarapan adalah antara meal yang paling penting. Bila perut kosong, paras gula dalam darah juga menjadi kurang (gula adalah sumber utama tenaga). Bila kekurangan tenaga, badan akan menjadi penat dan mengantuk.

Apakah Vitamin Terbaik Untuk Atasi Masalah Mengantuk Dalam Kelas?

Korang boleh juga ikhtiar dengan supplement untuk bagi kita lebih bertenaga dan fokus dalam kelas. Antara vitamin yang aina cadangkan, boleh ambil Cinch Tea, Bcomplex, Omega Guard.

1) Cinch Tea.

Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan


Cinch tea adalah penggalak tenaga semulajadi. Formulasinya ditambah dengan taurina untuk tingkatkan tenaga dan ketahanan badan. Pilihan alternatif kepada kopi, soda atau air manisan lain. Ynag penting, cinch tea tiada gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis.

Cinch tea ni digabungkan dengan 4 jenis teh. Matcha Green tea powder, red tea extract, white tea extract dan rooibos red tea extract. Jom tengok apa kata kakak ni yang selalu sangat mengantuk time bekerja dan bagaimana kesannya lepas ambil cinch tea mix ni. 

Ubat Tahan Mengantuk Tanpa Dadah: Cergas Sokmo! from iReach HD on Vimeo.


2) Bcomplex

Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan

Bcomplex sangat penting untuk menukarkan makanan kita kepada tenaga. Bila badan bertenaga, mengantuk pun hilang. Bcomplex juga penting untuk pembentukan sel darah merah. Sel darah merah ni penting tau untuk bawa oksigen ke seluruh badan kita. Kekurangan oksigen di otak akan menyebabkan badan lesu dan mengantuk.

3) Omega Guard



Omega guard Shaklee mempunyai kandungan omega-3 yang tinggi. Dah banyak kajian menunjukkan pengambila omega-3 dapat meningkatkan prestasi otak dan dalam masa yang sama bantu kita untuk lebih fokus dalam kelas. Korang tahu tak? Omega-3 adalah antara nutrien penting untuk bina sel membran otak kita? Pengambilan omega-3 juga terbukti dapat meningkatkan daya ingatan kita.


Apa Kata Mereka Yang Dah Cuba?

Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan


Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan

Cara Hilangkan Mengantuk Dalam Kelas Supaya Dapat Skor Peperiksaan

Jadi, bagi adik-adik yang selalu sangat mengantuk dan susah sangat nak fokus dalam kelas. Cuba ambil 3 supplement ni dan rasa sendiri kelainannya lepas tu. Rugi tau bila mengantuk dan susah nak fokus dalam kelas. Kerana once kita tak dapat apa-apa yang dipelajari dalam kelas, bila tiba waktu ulang kaji untuk exam, kita akan jadi susah nak faham dan ingat.

Itu yang menyebabkan study sampai larut malam sebelum exam. Stress memanjang. Dan akhirnya result kecundang. Jadi, adik-adik masih ada peluang untuk skor dalam peperiksaan. Bertindak sekarang dan mula tumpukan sepenuh perhatian dalam kelas. Lagipun kesian dekat lecturer adik kan? Penat mengajar kat depan, korang tidur kat belakang.

Kalau nak order set bertenaga dalam kelas ni, boleh hubungi aina atau klik sahaja 'buy now' dan beli terus daripada website shaklee. Setiap pembelian dengan aina of course la disertakan sekali dengan consultation cara makan supaya anda dapat kesan yang anda inginkan. Bertindak sekarang tau! Sempat lagi graduate dengan Dean's List!



 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 



Disclaimer : Selepas Allah, Doktor paling kita hormat, percaya & wajib taat bulat-bulat. Doa kepada Allah & dapatkan nasihat Doktor. Dan ingat; Vivix ni Vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal. 


Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

1 comment:

  1. info yang sangat menarik :D

    http://www.syahirahvaliant.com/

    ReplyDelete

Powered by Blogger.