Minum Energizing Soy Protein (ESP) Kulit Makin Cerah?

Assalamu'alaikum..

Kali ni aina nak share satu mesej yang aina terima daripada salah seorang customer aina. Al kisahnya dia beli set gastrik untuk suami nya. Set gastrik ni salah satu supplement yang aina suggest kat dia adalah ESP. Nak jadikan cerita, dia pun cuba juga minum ESP husband dia ni. Dan ni adalah feedback dia lepas minum ESP.

Alahai...comel sangat customer aina ni...hehehe. Meh nak cerita sikit kenapa bestnya ambil ESP ni. ESP ni atau energizing soy protein adalah minuman protein yang bersumberkan non-gmo soya. Ia mengandungi 9 asid amino perlu yang penting untuk fungsi badan. 1 canister ESP ni dihasilkan daripada 30kg soya tau! Rendah lemak dan bebas kolestrol (yela..protein daripada tumbuhan. Mana ada kolestrol..hehe). 

Jadi bagaimana protein boleh bertindak sebagai kecantikan kulit? 


Secara asasnya, terdapat 22 jenis asid amino dan setiap asid amino mempunyai fungsi tersendiri. Asid amino pula terbahagi kepada 2 iaitu yang perlu dan tak perlu. Asid amino dari kategori perlu adalah jenis2 asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Jadi kita perlu ambil melalui diet harian. Fungsi asid amino perlu ni adalah ibarat 'vowel'. Tanpa 'vowel' kita tak dapat nak hasilkan satu perkataan yang lengkap. Jadi kita juga tidak boleh membina protein tanpa asid amino perlu.

Protein ini penting dalam setiap fungsi badan. Ia penting untuk membaik pulih sel-sel rosak, Setiap sel dalam badan kita perlukan protein untuk maintain its life. Protein juga adalah komponen utama untuk menggantikan sel-sel mati:

1) Most white blood cells digantikan setiap 10 hari.
2) Sel-sel di kawasan gastrointestinal tract dan blood platelets digantikan setiap 4 hari!
3) Sel kulit digantikan setiap 24 hari.
4) Hampir 98% molekul dalam badan digantikan setiap tahun!

Nampak kan kenapa pentingnya kita perlu cukupkan keperluan asid amino setiap hari. In fact, ada kajian yang mencadangkan makan makanan tinggi protein bersama certain vitamins and mineral dapat melambatkan proses penuaan! Suka kan? Nampak muda je sokmo.

Jadi, cukupkah keperluan asid amino anda setiap hari? Tak tahu? Nak senang, bancuh la ESP setiap hari! Dan lihatlah kesan positif pada diri anda. Untuk aina dan suami, ESP antara our favourite product! Nak cuba? Boleh roger kami k dan konsultasi percuma akan diberikan. Sekali cuba confirm jatuh hati!

FB : Aina Amin

FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.