Kesan Minum ESP : kulit gebu, mulus dan makin cerah!

Assalamu'alaikum..

Betul ke orang dok cakap yang ESP boleh menyebabkan kulit jadi gebu mulus dan paling best makin cerah? Cara terbaik untuk tahu berkesan ke tak, meh cuba sendiri. Kalau sendiri tak cuba mana nak tahu kan?



Macam mana ESP mampu buatkan kulit kita lebih gebu dan lembut? 

Kalau korang nak tahu, ESP diperbuat daripada non-GMO soya yang kaya denga phytoestrogen. Apa phytoestrogen ni?Kalau dalam istilah sains 'phyto' to bermaksud menyerupai. Jadi phytoestrogen adalah bahan yang menyerupai hormon wanita iaitu estrogen. Phytoestrogen ini juga dikenali sebagai Isoflavone. Terdapat 3 jenis isoflavone yang dijumpai dalam kacang soya ; Genistein, Daidzein, dan Glycitein. Isoflavone ni bertindak seperti estrogen tetapi pada tahap yang rendah.

Bagaimana pula kalau orang laki minum ESP? 

Ramai yang tidak tahu, walaupun estrogen adalah hormon wanita tetapi ia juga boleh dijumpai dalam badan lelaki tetapi pada tahap yang rendah. Jadi, jangan bimbang kalau orang lelaki nak minum ESP. Anda tidak akan bertukar menjadi wanita nye lah! Jadi abang sado mungkin!hehe

Estrogen ni dihasilkan oleh ovari. Semakin meningkat usia kita, semakin kurang estrogen dihasilkan. Apabila penghasilan estrogen mula berkurangan, tanda-tanda penuaan mula kelihatan. 

Jadi, isoflavone yang menyerupai estrogen dapat membantu mengatasi masalah ini. Bagaimana?

1) Membantu penghasilan kolagen dan menyebabkan kulit lebih anjal dan gari-garis halus di kulit berkurangan.
2) Melembutkan kulit dan memberi efek kulit gebu.
3) Kulit makin cerah dan parut semakin pudar.
4) Memperbaiki sel-sel kulit yang rosak akibat jerawat, dan radikal bebas.
5) Mengecilkan liang pori.
6) Melambatkan penuaan kulit.

Best kan? Selain itu, baaannnyyyaaakkk sangat lagi manfaat ESP tau. Aina dan husband memang peminat ESP. Anda berminat nak cuba? Meh pm aina dan kita sembang-sembang lagi ape yg bestnye ESP ni. =)

FB : Aina Amin

FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.