Atasi masalah gastrik yang sudah bertahun-tahun dengan mudah.

Assalamu'alaikum...

Minggu lepas secara tiba-tiba saya kena gastrik. Sebelum ni saya memang tak pernah ada masalah gastrik. Tapi tiba-tiba kena pula last week. Masa tu baru terpikir, 'ooo, macam ni ke rasa kena gastrik?'. Saya yang baru kena ni pun rasa terseksa. Sakit sampai naik ke kepala. Seminggu kepala rasa macam kena hentak. Tu baru sekali saya kena. Macam mana pula dengan mereka yang selalu kena gastrik bertahun-tahun? Kesiannya...Meh saya nak share macam mana cara nak atasi masalah gastrik anda yang dah bertahun-tahun ganggu kehidupan anda.


Sebelum tu, apa sebenarnya gastrik ni? Gastrik atau bahasa doktor 'gastritis' adalah disebabkan inflamasi atau hakisan pada dinding perut. Ia boleh berlaku secara tiba-tiba (acute) atau selalu kena (kronik).

Punca gastrik? Ia boleh disebabkan oleh cara pemakanan kita yang tidak menentu, muntah yang kronik, tekanan dan disebabkan oleh certain ubatan. Jika sakit gastrik tidak dirawat, ia boleh menyebabkan kepada pendarahan, ulcer perut atau kanser perut.

Antara simptom2 gastrik adalah:



Saya nak kongsikan pengalaman salah seorang rakan distributor saya. Dia mengalami masalah gastrik yang kronik selama 10 tahun! Kalau sekali kena gastrik, jalan memang terbongkok-bongkok, terbaring 2-3 hari, kena pergi berurut, jumpa doktor lagi. Tapi alhamdulillah, selepas dia melahirkan anak kedua, dia mengambil supplemen set pantang Shaklee. Antara vitamin yang terdapat dalam set pantang Shaklee adalah ESP dan ostematrix. Dia juga add on peppermint ginger. Alhamdulillah, dia perasan sejak dia makan supplemen Shaklee, masalah gastrik dia pun takde. Jom kita ikuti kisah dia:


ESP mempunyai glisemik indeks yang rendah. Jadi dia akan membebaskan tenaga secara perlahan-lahan dan menyebabkan penggunanya berasa kenyang berpanjangan. Selain itu, sumber protein terbaik ini. bagus untuk membaiki dinding perut yang telah luka akibat hakisan daripada asid perut.


Ostematrix supplemen lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitamin D. Ia bagus untuk meneutralkan asid yang berlebihan dalam perut.

Peppermint ginger adalah makanan tambahan terbaik untuk membuang angin dalam badan yang menyebabkan rasa sebu dan pedih ulu hati.

Jika anda ada masalah gastrik yang kronik dan cuba nak atasi masalah anda dengan cara mudah, boleh hubungi saya untuk dapatkan vitamin-vitamin terbaik dunia ni. InsyaAllah, dengan izin Allah, tiada lagi gastrik dalam hidup anda. Kita berusaha, Allah yang menyembuhkan. =)

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


1 comment:

  1. Gastrik memang sangat mengganggu. Saya dulu memang ada gastrik..stapi alhamdulillah setelah amalkan set gastrik dari shaklee semua kesakitan hilang dan sekarang sy bebas gastrik....

    ReplyDelete

Powered by Blogger.