Pentingnya Antioksidan Untuk Kekal Awet Muda

Friday, November 10, 2017
Kulit tampak muda dan badan rasa sihat dan cergas adalah antara benda ynag kita idamkan betul tak? Bayangkan umur dah mencecah 50an tapi tengok muka macam baru masuk umur 30an. Umur 60an, muka nampak seperti baru 40an. Kalau dapat nampak lagi muda daripada suami lagi best kan? Sentiasa awet muda je.



Aina pernah tengok satu live video di mana master-master shaklee berkumpul. Dan mata aina tertangkap pada seorang master ni, tengok muka macam baya-baya aina je. Dan kulit dia masyaAllah sangat flawless. Bila ditanya umur berapa, tak sangka umur beliau dah 50 lebih! 20 tahun lebih tua daripada aina!

Bila ditanya, beliau mengamalkan produk shaklee dah 20 tahun! Ok, aina baru ambil produk shaklee dalam 4 tahun. Jadi hopefully umur aina bila cecah 5 series, muka maintain muda macam sekarang,hehehe.

Bagaimana Caranya Nak Kekal Awet Muda?


Tidak dinafikan setiap orang akan lalui proses penuaan. Tapi yang membezakan adalah adakah proses penuaan itu berlaku dalam tempoh yang terlampau cepat atau slow and steady je. Jadi, tak mustahil untuk kita sentiasa kelihatan muda dan badan sentiasa rasa cergas, dengan syarat kita tahu punca berlakunya proses penuaan yang cepat.

Radikal Bebas Punca Kepada Penuaan!


Bila badan kita terdedah kepada pencemaran, bahan kimia dan juga stress, ia akan hasilkan radikal bebas. Radikal bebas ni jahat ye kawan-kawan. Jika dalam jumlah yang banyak, ia akan menyebabkan tekanan oksidatif. Tekanan oksidatif ini akan menyebabkan rosaknya sel-sel dan tisu dalam badan.


Sumber: https://flavonjamblog.wordpress.com/2013/11/05/88/

Ini adalah salah satu punca proses penuaan berlaku lebih cepat. Pernah tengok tak gmbar President US masa sebelum dan selepas mereka menjadi president. (klik link)


Dalam masa 5 tahun je boleh nampak penuaan yang ketara. Ingat senang ke jadi president negara maju ni? STRESS weh! Jadi salah satu cara untuk kita neutralkan kembali radikal bebas dalam badan kita supaya ia tak rosakkan sel-sel badan kita, ambil la antioksidan.

Makanan tinggi antioksidan seperti buahan dan sayuran wajib ambil setiap hari. Antara makanan yang tinggi antioksidan seperti lemon, oren, anggur, bawang putih dan tomato. Tetapi korang tahu tak buah dan sayuran zaman sekarang tak sama macam zaman nenek moyang kita dulu yang penuh dengan vitamin, minerals dan phytonutrients? Bukan sahaja kurang zat, malah dicemari pula dengan perkara seperti GMO dan juga pesticides.

Mesti anda pernah baca artikel di mana seorang pengeusaha sayuran di Cameron Highlands yang eksport 200kg sayuran ke Singapore mengaku tidak pernah makan sayur yang ditanam oleh beliau sendiri. Kenapa? Sebab belaiu sendiri tahu bahan kimia yang beliau gunakan sebagai pesticides untuk sembur tanaman beliau sangat la tinggi. Jadi mana la beliau berani nak makan.

Jadi alternatifnya amalkan buahan dan sayuran organik. Jika mampu tanam sendiri, tanam la sendiri. Lebih selamat dan paling penting lebih berkhasiat. 

Selain itu aina sarankan boleh la topup dengan Carotomax (vitamin A), vitamin C dan vitamin E supaya badan kita mendapat cukup keperluan antioksidan untuk lawan semua radikal bebas ni. Nak lagi power boleh amalkan vivix yang bukan sahaja tinggi antioksidan. Tetapi juga tinggi dengan resveratrol dan 15 jenis polyphenol yang bantu melawan 4 mekanisme utama penyebab penuaan.


Pentingnya Antioksidan Untuk Kekal Awet Muda

Jadi apa yang penting, untuk kekalkan kulit yang sihat dan tampak muda sentiasa, anda wajib amalkan pemakanan yang seimbang, elak daripada mengambil makanan yang telah diproses dan makanan segera, bersenam setiap hari. Cukupkan keperluan nutrien dengan pengambilan supplement.

Untuk dapatkan supplement yang telah terbukti secara ujian klinikal selamat, semulajadi dan berkesan, boleh hubungi aina di no tertera di bawah. Atau anda juga boleh beli menggunakan debit atau kredit card di website shaklee dengan klik gambar BUY NOW. Jom ke arah proses penuaan yang lebih sihat!


FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.


Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.


No comments:

Powered by Blogger.