5 kelebihan utama vitamin E yang kita patut tahu

Assalamu'alaikum...

Korang tau tak apakah kelebihan vitamin E ni sebenarmya? Asal nak cantik je suruh ambil vitamin E. Itu je ke kelebihan vitamin e? Sebelum kita tau apakah kelebihan vitamin e pada kita, jom kenali dulu vitamin e ni.



Vitamin e atau juga dikenali sebagai 'tocopherol' adalah sejenis vitamin antioksidan yang larut lemak.  Ia hanya boleh didapati melalui makanan. Antara kelebihan vitamin e ialah ia terkenal sebagai perlindungan daripada toksin berpunca daripada pence,aran, katarak, diabetes, Alzheimer's disease dan membantu dengan premenstrual syndrome.

Kelebihan utama vitamin e terletak pada sifat antioksidanya. Seperti mana yang kita tahu, antioksida dapat menghapuskan radikal bebas dalam badan kita. Secara langsung, sistem immune badan dapat ditingkatkan. Selain itu, ia juga dapat mengurangkan kolestrol dalam badan dan mencegah kanser.

Vitamin e juga dapat mengelakkan pengumpalan platelet. Ini sekaligus dapat mengurangkan risiko sakit jantung dan strok.

Vitamin e juga memberi banyak kelebihan kepada penjagaan kulit dan rambut. Disebabkan oleh sifat antioksida dalam vitamin e, ia membantu dalam meningkatkan kitaran darah ke kulit kepala. Ia juga membantu menguatkan kapilari darah dan dalam masa yang sama menyuburkan sel-sel.

Minyak vitamin e mempunyai banyak kegunaan. Antara kelebihan utama minyak vitamin e , ia membantu proses penyembuhan kulit. Oleh itu, jika kita mengalami sunburn akibat daripada panas terik matahari, boleh la sapu minyak vitamin e pada kulit. Lapisan epidermis pada kulit akan menyerap vitamin e dan seterusnya membaiki sel2 kulit yang rosak. Selain itu, ia juga bagus untuk perlindungan daripada uv. Jangan lupa sapu vitamin e pada kulit setiap kali nak mandi pantai ye.

Untuk para wanita yang sangat mementingkan kecantikan penampilan, vitamin e sangat bagus untuk merawat jerawat, jeragat dan parut. Ini adalah kerana vitamin e mampu meningkatkan pertumbuhan sel kulit baru. Sekaligus memberi kesan awet muda dan kulit kelihatan jauh lebih muda.

Jerawat tiada!


Jika kita mempunyai madalah kulit kering dan kusam, minyak vitamin e juga dapat menyelesaikan masalah anda. Ini adalah kerana vitamin e dapat membantu mengekalkan kelembapan kulit dan membuatkan kulit yang kusam kelihatan lebih sihat dan cantik.

Kulit kelihatan lebih sihat dan cantik
Berita baik bagi pengguna tegar vitamin e dan juga mereka yang mementingkan kecantikan kulit.  Bulan ni ada promosi vitamin e!! Tak pernah lagi pihak Shaklee buat promosi best macam ni. Ala2 clearance sale gitu. Jadi jangan tunggu lama2. Ramai yang dah rebut peluang untuk dapatkan vitamin e terbaik di pasaran dunia ni tau. Untung2 lepas ni makin cantik la uolls kan? Kulit pun flawless gitu..hehe. Bolrh hubungi saya untuk dapatkan vitamin e anda.


FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.