Performance Drink Minuman Isotonik Yang Lebih Sihat, Bebas Karbonat dan Kurang Gula

Assalamu'alaikum..

Hari ni saya nak kongsi satu minuman isotonik yang memang best la keluaran Shaklee. Sesuai time2 bulan Ramadhan dan ditambah lagi dengan musim panas lagi. Performance Drink dihasilkan sebagai minuman sukan pertama untuk atlit-atlit di US. Kent Bostick (pelumba basikal bertaraf antarabngsa) adalah antara atlit yang mengamalkan performance drink ni.


Kenapa penting sangat minuman berelektrolit ni? Ok, meh belajar sikit pasa elektrolit ni. Antara elektrolit utama dalam badan adalah sodium ion, chloride ion, magnesium ion dan potassium ion. Fungsi utama elektrolit ini adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilakn impuls elektrik yang sering digunakan oleh saraf dan otot-otot badan.

Sekarang terdapat banyak minuman isotonik di pasaran. Tetapi malangnya semuanya mempunyai kandungan gula yang tinggi dan juga berkarbonat. Berbeza dengan performance drink keluaran Shaklee ni, kelebihan yang paling utama, performance drink ni:


~ Tidak mengandungi perasa tiruan dan pemanis
~ Tanpa bahan pengawet tambahan
~ Kurang gula
~ Tidak berkarbonat

Kenapa performance drink ini adalah minuman isotonik yang sihat dan pilihan terbaik untuk kita sekeluarga?

1) Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air.
2) Mempunyai kandungan elektrolit lebih tinggi dan mampu menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.
3) Mempunyai campuran elektrolit OPTI-LYTE proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan untuk mengekalkan hidrasi pada tahap optimum.
4) Terbukti secara klinikal performance drink dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina. Sebab itu ramai atlit bertaraf dunia pilih performance drink daripada Shaklee.

Siapa yang amat memerlukan performance drink ni?

1) Para ibu yang sedang menyusukan anak.
2) Mereka yang selalu bersukan.
3) Golongan yang berpuasa.
4) Pesakit gout.
5) Mereka yang kurang minum air dan sering dehidrasi.
6) Mereka yang selalu mengalami migrain dan sakit kepala.
7) Pesakit cirit-birit dan muntah-muntah.
8) Ketika demam
9) Ketika hendak travel jauh
10) Semasa cuaca panas.

Jadi, minuman elektrolit ni sangat la penting nak2 lagi masa musim2 panas dan bulan puasa ni. Jika kandungan elektrolit dalam badan tidak seimbang atau terganggu, ia boleh membawa maut ya. Antara tanda-tanda anda sedang mengalami dehidrasi yang melampau seperti haus yang melampau, kulit bibir menggelupas, atau rasa mual..Bila ada tanda2 ni, cepat2 la bancuh performance drink (guna air sejuk memang terbaik!!) dan minum. Ia memberi hidrasi lebih baik dan cepat berbanding air biasa. Berbaloi-baloi!!

Jangan lupa dapatkan Performance Drink anda dengan menghubungi saya di:

FB : Aina Amin
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.