5 Sebab Kenapa Coenzyme Q10 Penting Untuk Tubuh

Wednesday, January 10, 2018
Pernah tak dengar Coenzyme Q10? Biasa bila cerita pasal kesihatan diri mesti kita terfikirkan antioksidan, vitamin ACE, B complex dan sebagainya. Tapi macam mana pula dengan coenzyme Q10? Penting sangat ke untuk kesihatan badan kita?
5 Sebab Kenapa Coenzyme Q10 Penting Untuk Tubuh
Cepat penat antara punca kekurangan CoQ10.

Coenzyme Q10 adalah antara komponen utama dalam penghasilan tenaga dalam sel. Sebelum ni aina selalu sebut mitochondria (pusat janakuasa dalam sel) kan? Haaa...coenzyme Q10 ni boleh dijumpai dalam mitochondria seiring dengan fungsinya. Antara organ yang mempunyai kandungan coenzyme Q10 yang tinggi adalah di jantung, hati dan juga otak.

Antara fungsi utama coenzyme Q10 ni ia akan tukarkan gula dan lemak kepada tenaga yang akan digunakan dalam badan. Ia juga merupakan antioksidan yang berfungsi melindungi sel daripada radikal bebas. Dan korang tau tak? 

Semakin meningkat usia kita, kandungan coenzyme Q10 akan semakin berkurangan dalam badan kita. Sebab itula orang kata makin tua makin cepat penat. Tapi aklau tengok budak-budak main dengan aktifnya seperti tak pernah habis tenaga mereka.

Jadi penting kan coeznyme Q10 ni? Kali ni aina nak kongsikan pula 5 sebab utama kenapa coenzyme Q10 penting untuk kesihatan tubuh kita:

1) Tenaga Berpanjangan

Bila kandungan Coenzyme Q10 (CoQ10) tinggi, lebih banyak tenaga akan terhasil dalam sel badan kita dan memberi tenaga kepada badan kita dengan cekap. Hasilnya anda akan rasa lebih bertenaga, cergas dan yakin sepanjang hari, CoQ10 yang mencukupi dalam badan juga mampu tingkatkan kekuatan otot dan mempercepatkan penyembuhan luka. 

Jadi bagi para atlit sangat disarankan juga ambil CoQ10 untuk bantu tingkatkan stamina dan juga kekuatan otot mereka.

2) Peredaran Darah Yang Sihat

Kuantiti CoQ10 paling tinggi dalam organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Bila peredaran darah sihat menunjukkan jantung yang kuat dan sihat. Untuk dapatkan jantung yang sihat, pengambilan CoQ10 dapat bantu untuk kuatkan otot jantung dan menyokong fungsi jantung yang sihat.

3) Sistem Reproduktif yang Sihat

Selain daripada bertindak sebagai antioksidan yang melindungi sel daripada tekanan oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Jadi dengan pengambilan CoQ10 juga mampu tingkatkan bilangan sperma, tingkatkan pergerakan sperma dan meningkatkan kualiti ovum.

4) Kulit Berseri

CoQ10 juga boleh dijumpai di luar permukaan kulit dan yang melindungi kulit anda daripada sinaran UV yang berbahaya. Ia juga menyediakan tenaga untuk sel-sel yang rosak supaya ia dapat baiki diri sendiri. Jadi kulit anda akan kelihatan lebih berseri dan tampak lebih muda. Dengan pengambila CoQ10 ia bantu untuk tegangkan kulit, kurangkan kedutan pada kulit dan perbaiki tekstur kulit.

kulit berseri dengan coq-trol

5) Meningkatkan Fungsi Kognitif

Bertindak sebagai perlindungan kepada sel neuron, CoQ10 dapat membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid dalam otak; penyebab kepada penyakit Alzheimer. Jadi pastikan sel otak lebih sihat, tingkatkan daya ingatan dan fokus dengan pengambilan CoQ10.

Mana Nak dapatkan CoQ10 ni?

CoQ10 ni boleh didapati dalam makanan seperti daging merah, broccoli dan kacang. Tetapi tahukah anda, untuk kesihatan yang optimum kita perlukan 100mg CoQ10? Berapa banyak daging kena makan untuk dapatkan jumlah CoQ10?

Coq10 dalam makanan
Jadi mampu ke nak makan daging merah sampai 3 kg? Atau 100 cawan broccoli rebus? Banyak tau!

Jadi cara terbaik kita topup CoQ10 melalui pengambilan supplement. Suggestion aina? Sudah semestinya CoQ-Trol! Apa yang best sangat CoQ-Trol ni?



Dalam satu kapsul CoQ-Trol mengandungi 100mg CoQ10. Sudah cukup untuk keperluan harian badan kita. Tapi bukan ada CoQ10 je tau. Tapi lengkap dengan resveratrol (2mg). Antara fungsi resveratrol ini adalah untuk hasilkan lebih banyak mithocondria dalam sel. Ingat tak vivix? Haaa... Sama la fungsinya. Jadi bila resveratrol bergabung dengan CoQ10, kesan dia memang mantap!

Bukan tu je, ada pula tokoferol. Tokoferol adalah vitamin E sejenis vitamin antioksidan. Fungsinya? Sudah semestinya melindungi sel daripada radikal bebas. Dan paling penting, setiap vitamin Shaklee akan pentingkan penyerapan yang optimum. Bila penyerapan yang optimum, baru la badan akan rasa perbezaannya. Takde guna juga ambil CoQ10 banyak-banyak tapi badan tak serap kan?

Jadi, sebab itu CoQ-Trol mengandungi minyak zaitun untuk membantu penyerapan yang optimum dalam badan. Dan formula ini telah dipatenkan tau. Tiada company yang boleh tiru. Special kan?

Jadi bagi mereka yang nak cuba rasai sendiri bangun tidur badan rasa segar (walaupun tidur 3-4jam je), bertenaga sepanjang hari, tiada masalah mengantuk ketika memandu jarak jauh, boleh contact aina dan dapatkan CoQ-Trol anda hari ini juga. Ataupun anda boleh terus klik shopping cart bawah dan beli terus di website shaklee. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan sekali dengan cara makan.

FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.


Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.


No comments:

Powered by Blogger.