Berjaya Turunkan Berat Badan Setelah Lakukan Detoks Parasit!

Assalamu'alaikum

Haa...asal cite nak kurus atau turunkan berat badan, semua pasti excited je kan? Siapa kat sini ada masalah nak turunkan berat badan?Korang tau tak, bila dah banyak cacing bermastautin dekat usus kita, proses nak turunkan berat badan akan menjadi lebih sukar (bukan tak boleh, tapi susah).
Kenapa? Sebab bila banyak cacing dalam usus kita, tak semua nutrien yang dapat diserap ke dalam badandan ini akan membawa kesan buruk kepada sistem dalam badan atau organ-organ dalam badan. Sebab itu, bila ada masalah ini, kita tidak pernah terfikir kita ada masalah pada sistem penghadaman kita kerana simptom nya lebih kepada organ-organ lain. 

Kaitan antara maslaah cacing dengan kesan kepada kenaikan berat badan pula, kita boleh hubungkaitkan dengan kenaikan hormon cortisol dalam badan. Apabila kita mempunyai jangkitan pada gastro-usus yang kronik, ia akan mencetuskan keradangan dan akhirnya akan membawa mesej kepada badan kita untuk hasilkan lebih banyak cortisol (hormon anti-radang yang utama) dalam badan. Perlu ingat, hormon cortisol ini pun antara hormon yang menyimpan lemak. Jadi bila badan kita over-produce hormon cortisol, semakin banyak lemak akan tersimpan dalam badan, semakin naik berat badan atau dalam kata lain semakin gemuk.

Selain itu, terdapat satu kajian di Penn State pada 2006 menunjukkan jangkitan protozoan di bahagian usus boleh menyebabkan pengumpulan lemak, kenaikkan paras gula dalam darah dan insulin resistance. Kesemuanya antara faktor yang boleh membawa kepada obesiti.

Jadi, sebab itu pentingnya untuk kita lakukan detok parasit. Sebulan sekali pun ok. Untuk kita nyahkan semua cacing-caing dalam badan.

Jom kita tengok apa kata mereka yang berjaya turunkan berat badan selepas buat detoks parasit.


Haa...best kan penangan lepas detoks parasit. Bukan je berat makin kurang, siap inch loss lagi. Pastu kulit muka pun makin flawless, badan rasa ringan dan sihat je. Kalau tak pernah nak detoks parasit ni, meh pm dan aina akan masukkan dalam group yang akan guide betul2 cara-cara nak buat detoks parasit. Dan of course la dengan bantuan supplement Shaklee untuk dapat kesan yang lebih mantop! Tunggu apa lagi? Jom pm sekarang.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.