Punca Rambut Gugur dan Vitamin Shaklee yang terbaik untuk atasinya

Saya percaya ramai yang tekanan bila tengok banyak je rambut bersepah-sepah atas lantai kan? Pastu hari2 kena sapu rambut2 yang bersepah2 tu..sayu je hati. Bila dikumpul balik semua rambut-rambut tu, boleh buat satu set rambut untuk kepala lain pulak!!Jadi, apakah punca rambut gugur dan bagaimana cara kita boleh atasi masalah rambut gugur ini dengan hanya pengambilan vitamin.



Jadi, apa punca rambut gugur ni?



1) Stress. Tekanan dengan kerja dan belajar boleh menyumbang kepada faktor utama kepada rambut gugur.


2) Penuaan. Semakin meningkat usia, lelaki dan wanita mula kehilangan rambut. Lelaki pula cenderung untuk mengalaminya pada kadar yang lebih cepat.


3) Hormon. Lelaki mempunyai hormon testosteron yang terdapat di dalam folikel rambut. Di dalam folikel rambut juga terdapat enzim yang digelar 5 alfa reduktase (5aR). Apabila testosteron berinteraksi dengan enzim berkenaan, hormon ini ditukarkan kepada dihidrotestosteron atau DHT. DHT yang berlebihan di dalam akar rambut menyebabkan fasa anagen (pertumbuhan rambut) dalam kitaran rambut akan disingkatkan lalu mengakibatkan rambut yang lebih pendek, halus dan kurang jelas kelihatan. Bagi wanita pula, penurunan hormon estrogen yang mendadak akan berlaku selepas bersalin. Ini menyebabkan akar rambut longgar dan menyebabkan keguguran rambut.

4) Diet. Rambut memerlukan nutrien yang cukup untuk kesuburan rambut. Pemngambilan makanan berproses boleh menyebabkan badan kurang nutrien yang sepatutnya dan tidak cukup untuk menyuburkan rambut. Kekurangang zink, zat besi, protein dan nutrien lain akan mengakibatkan rambut menjadi bermasalah seperti gugur, kusam dan lain-lain.

Tapi sekarang anda tidak perlu risau lagi. Kini masalah anda dapat diatasi dengan pengambilan suplemen yang betul..eh, betul ke? yup!! betul la.. Kita akan selesaikan masalah berdasarkan punca rambut gugur. Jadi apakah vitamin yang sesuai untuk penjagaan rambut yang terbaik dan tip top?

3 VITAMIN UTAMA:-

ESP.  ESP adalah sumber protein yang terbaik untuk badan. Dengan rantaian asid amino yang lebih pendek jika dibandingkan dengan sumber protein lain, protein daripada ESP lebih cepat diserap oleh badan. Protein yang cukup dalam badan dapat membantu rambut anda untuk tumbuh lebih cepat dan sihat.

B-Complex.  Salah satu faktor utama keguguran rambut ialah stress. B-complex terkenal sebagai vitamin anti-stress. Kandungan utama vitamin B3 dapat membantu untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala. Dengan ini, nutrien yang cukup dapat dibawa ke akar rambut. Vitamin B6 dan B12 pula berperanan untuk mengelakkan rambut dari gugur. 

Zink. Kekurangan zink di dalam badan boleh menyebabkan tahap sistem imun badan menjadi lemah dan sekaligus menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal. Keseimbangan hormon adalah penting adalah penting untuk mengurangkan risiko rambut gugur. Zink juga boleh menguatkan folikel rambut.

Bagaimana pula dengan shampoo?
Shaklee ada menawarkan shampoo yang terbaik untuk mengatasi masalah anda, Revitalizing Shampoo.  Istimewanya shampoo ini berbanding shampoo2 lain adalah ia bebas paraben dan SLS. Banyak review mengatakan lepas guna shampoo ni, rambut terasa sangat lembut dan kepala jadi ringan. Masa shampoo rambut, sehelai dua je rambut yang gugur berbanding bila guna shampoo lain. 

Jom kita tengok apa komen pengguna shampoo ni..Memey superb!!memey best!!memey terbaik!!


Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3
Best tak? Best tak? Best tak? Lepas ni, tiada lagi la masalah rambut gugur. Untuk wanita, dah tak malu dah dengan suami dan untuk lelaki, boleh berjalan dengan segak dan confident tinggi je lepas ni. Jadi, untuk info lanjut mengenai set rambut gugur ni, boleh hubungi:

Aina Mohd Amin (ID: 1092280)
FB : Aina Amin
Tel : 013-9695362
Email : aina061@gmail.com
COD : Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UMP Gambang, Inderapura dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.






No comments:

Powered by Blogger.