Cara Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Selamat

Assalamu'alaikum..

Di Malaysia, masalah darah tinggi adalah masalah umum yang ada di mana-mana. Sekarang bukan setakat golongan yang berusia je ada tekanan darah tinggi tau. Ramai dah golongan 20an dan 30an sudah didiagnos dengan tekanan darah tinggi ni. Menurut Presiden Persatuan Hipertensi Malaysia, Datuk Dr. Azhari Rosman, "1 daripada 3 rakyat Malaysia berusia 30 tahun ke atas menghidapinya".

Serba sedikit info tentang tekanan darh tinggi secara umum:

1) Tekanan darah tinggi yang normal adalah sekitar 120/80 mmHg. Jika ia melebihi 140/90 mmHg, ia adalah indikator kepada tekanan darah tinggi. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh. Manakala angka kedua adalah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.
2) Antara punca utama penyumbang kepada masalah tekanan darah tinggi ialah gaya hidup masa kini yang kurang melakukan aktiviti lasak, tekanan, merokok, pengambilan makanan tinggi garam seperti makanan proses atau makanan segera.

3) Bahayanya tekanan darah tinggi ini,ia boleh menyebabkan penyakit lain seperti masalah buah pinggang, strok dan juga serangan jantung.

Sebab itu sangat penting untuk kita mengawal tekanan darah tinggi. Selain daripada mendapatkan rawatan daripada pegawai perubatan, kita juga boleh lakukan beberapa langkah untuk mengawal tekanan darah tinggi:

1) Kurangkan berat badan bagi yang overwieght atau obese. Penurunan berat badan boleh memberi impak yang ketara dan memudahkan keberkesanan ubat yang diberi oleh doktor.

2) Kurangkan pengambilan garam berlebihan. Makanan proses, makanan segera A BIG NO!! Kicap, ikan masin, telur masin sebolehnya elakkan.

3) Bersenam 30-45 minit sehari, 3-4 kali seminggu. Cara ini juga sangat membantu dalam menurunkan berat badan.

4) Berhenti merokok. Korang tau tak? Nikotin dapat tingkatkan tekanan darah sehingga 10mmHg sehingga sejam! Bayangkan jika anda merokok sehari 4-5 batang?Memang cari penyakit namanye. Klik sini untuk ketahui cara selamat berhenti merokok.

5) Kurangkan stress. Sentiasa senyum dan bersikap positif. Nak lagi mudah? Telan bcomplex!

6) Pengambilan makanan seimbang. Lebihkan serat seperti sayur dan buahan dalam diet. Elakkan pengambilan makanan yang mempuyai kolestrol tinggi kerana tekanan darah tinggi juga berkait rapat dengan kolestrol.

Selain daripada itu, pengambilan supplemen juga sangat membantu untuk mengawal tekanan darah tinggi. Bagaimana caranya? Jom tengok video kat bawah macam mana En. Fahmy berjaya kawal tekanan darahnya yang pada asalnya mempunyai masalah berat badan berlebihan, tekanan darah tinggi, kolestrol yang tinggi sehingga 2 kali terbaring kerana sakit kepala yang melampau dan kadang-kadang sakit dada.


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.


Selepas mengamalkan supplemen Shaklee, En.Fahmy bukan sahaja dapat menurunkan tekanan darah dan kolestrol ke paras normal, tetapi beliau dapat menurunkan berat sehingga 13kg dalam masa 3 bulan tau! 

Jadi apakah cadangan supplemen yang boleh membantu mengawal tekanan darah tinggi?


Untuk kesan lebih ummppphh...ambil la Vivix Shaklee. Vivix dirumus khas daripada 4 jenis tumbuhan (European elderberry, Muscadine grape, purple carrot dan polygonum cuspidatum) yang hasilnya mengandungi 10x ganda lebih resveratrol.

Bagaimana ia bertindak?



1) Mengurangkan keradangan pada dinding pembuluh darah.

2) Resveratrol dikenalpasti dapat membantu mengurangkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan darah tinggi berlaku.

3) Ia mengurangkan radikal bebas dalam badan antara punca utama penyakit-penyakit kronik.

Ini antara testimoni mereka yang berjaya menurunkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan vivix:






Vivix adalah hasil daripada bertahun-tahun kajian tau. Bukan senang nak formulate vivix ini sehingga memberikan kebaikan kepada orang ramai dalam meningkatkan tahap kesihatan semua. Aina sendiri mempunyai customer yang ayah beliau kena serangan strok sehingga lumpuh separuh badan. Alhamdulillah, berkat amalkan vivix, sekarang dah boleh bangun dan jalan slow-slow. Boleh baca kisah dia di sini.

Dan nasihat utama aina kepada semua, once dah di diagnos dengan darah tinggi, ubat yang doktor berikan jangan sesekali tinggal. Ikut segala nasihat doktor. Apa yang kita boleh lakukan, kita tambah pula dengan supplemen seperti yang aina cadangkan di atas untuk lebih membantu dalam menurunkan tekanan darah tinggi ke paras yang normal. Jadi, meh pm aina dan kalau nakkan pembelian diskaun sehingga 15-20%, pm la aina sekarang ye.

FAST ACTION, FAST RESULT!

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

2 comments:

Powered by Blogger.