Bagaimana resveratrol dapat membantu mengurangkan risiko gout kembali menyerang

Wednesday, August 17, 2016
Assalamu'alaikum

Pernah tak family members atau kawan-kawan yang ada kena gout? Terseksa kan bila sekali tengok gout menyerang? Sakit yang amat terpancar di muka mereka sampai kita pun rasa risau sangat. Dan tahukah anda, sekali dah kena gout, tak mustahil ia boleh datang menyerang lagi kalau tak jaga pemakanan dengan betul? Dan tahukah anda hampir kesemua makanan kita mengandungi uric acid? Takkan taknak makan langsung kan? Jom saya nak share satu kajian yang best yg menunjukkan resveratrol mampu mengelakkan daripada gout berulang.



Sebelum tu, apa dia gout ni? Gout ni sebenarnya adalah keradangan yang berlaku di sekitar sendi yang disebabkan oleh lebihan urik asid dalam darah. Asid urik yang berlebihan boleh membawa kepada pembentukan kristal di sendi kita terutama di ibu jari kaki.

Para saintis dapati bahawa kristal asid monosodium urate (nama teknikal untuk urik asid) boleh menyebabkan tindak balas sistem imun mula menyerang kerana ia detect kristal yang terbentuk sebagai objek asing. Tindak balas ini menyebabkan bengkak dan keradangan dan juga sangat menyakitkan!

Penemuan terbaru - Sel-sel rosak boleh menyebabkan pembentukan kristal urik asid

Kenneth Rock, PhD, mendapati bahawa sakit gout juga boleh disebabkan oleh kerosakan sel hasil daripada pengoksidaan dan keradangan sel. Sel-sel rosak ini akan menghantar isyarat kepasa sistem immun anda untuk serang dan akhirnya urik asid dikeluarkan. Berdasarkan penemuan ini, salah satu cara untuk elak gout adalah dengan mengurangkan kerosakan kepada sel-sel dan sekaligus mengurangkan pengeluaran kristal asid urik. 

Antara faktor-faktor yang boleh menyebabkan kerosakan sel:

1) Diet tidak seimbang -kurang vitamin dan mineral dalam diet harian.
2) Tekanan
3) Berlaku trauma fizikal seperti kemalangan atau terdedah kepada cahaya matahari dalam tempoh yang lama
4) Obesiti
5) Jangkitan patogen seperti kuman dan virus
6) Terdedah pada bahan kimia dan toksin
7) Terdedah pada pencemaran

Jadi, apa yang perlu kita buat?

Mudah sahaja, kita cuba hadkan proses pengoksidaan yang menyebabkan kerosakn sel-sel dalam badan. Bagaimana? Dengan meningkatkan pengambila antioksidan dalam diet harian. Satu kajian yang telah dijalankan oleh Dr Lester Packard, Dr. Bruce Ames dan Dr Tory Hagen di University of California, Berkeley, telah mengenalpasti suplemen antioksidan semulajadi adalah penting untuk mengurangkan tekanan oksidatif dan juga kerosakan sel.

Manakala penyelidik di Universiti Havard pula telah mengenal pasti sebatian resveratrol yang terdapat dalam anggur, wain merah, ekstrak wain merah dan knotweed Jepun (Polygonum Cuspidatum) adalah antioksidan yang mampu melindungi sel-sel daripada rosak dengan meningkatkan nitrik oksida yang sihat dalam badan.

Polyganum Cuspidatum adalah bahan semulajadi yang mampu mengurangkan urik asid. Vitamin C dan Vitamin E juga adalah antioksidan yang mampu mengurangkan tahap urik asid dalam darah.

Jadi bagaimana supplemen dapat membantu dengan masalah gout?

Amalkan lah Vivix, Kenapa mesti vivix? Sebab antara ramuan utama vivix adalah polyganum cuspidatum (Japanese Knotweed). Refer balik di atas. Ini adalah bahan semulajadi yang mampu merawat gout. 











Di sini saya sertakan testimoni mereka yang berjaya atasi masalah gout dengan amalkan Vivix



Amacam? Best kan? Dan vivix ni antara produk yang terlaris di US tau. Dihasilkan melalui bertahun-tahun kajian dan mempunyai patent-pending. Jadi, memang tak ragu-ragu la keberkesanan nya. 

Macam mana nak dapatkan vivix ni. Hubungi saya di 013-9695362, dan dapatkan konsultasi percuma khas untuk pelanggan tersayang dan aturan makan yang betul. Semoga anda juga dapat kebaikan daripada vivix ni. =)

FB : Aina Amin

FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.